Uutiset

Eturintamassa kauneuden kokemuksen puolesta

12.7.2019, Johanna

Four Reasons ei ole koskaan ollut tyypillinen kauneusalan brändi. Sen alkutaival noin 20 vuotta sitten tuo mieleen tarinan rumasta ankanpoikasesta.

Four Reasonsin tarina

Alussa ei ollut mitään – vain pari itseensä uskovaa, sanavalmista ja innokasta heppua, jotka tulivat hyvin toimeen ihmisten kanssa. Niin hyvin, että he saivat muutkin uskomaan sekä heihin että itseensä. Vähitellen heidän ympärilleen kasvoi joukko ihmisiä, joita yhdisti intohimoinen ja yrittäjähenkinen asenne työhönsä. He toivat hiusalalle tuulahduksen rohkeutta, aitoutta ja lämminhenkisyyttä ja sillä tiellä he ovat edelleen.

Tänä päivänä he muodostavat Suomen innostuneimman kauneusalan työyhteisön (1) ja kampaamoalan tyytyväisimmän asiakasyhteisön (2). Niin kuin tarinassa rumasta ankanpoikasesta kasvoi uljas joutsen, Four Reasonsista on kasvanut menestyvin suomalainen hiusalan brändi.

Aikuisiän saavuttanut Four Reasons on edelleen se sama itseensä uskova, innokas ja rohkea oman tiensä kulkija mutta ikä ja kokemus on tuonut myös lisää vastuuta. Yrityksemme keulakuvaksi kasvanut Four Reasons -brändi edustaa yhteisömme arvoja: ihmiset, intohimo, aitous ja Sinä. Nämä arvot kiteytyvät sloganiimme ”We Love the Real You”, joka merkitsee sitä, että meille jokainen ihminen on kaunis omana itsenään, jokaista hiussuortuvaa myöten.

Me Four Reasonsilla olemme perhe, jossa on tilaa kaikille oman tiensä kulkijoille. Sovit hyvin joukkoon. Kuljemme eturintamassa kannattaen monimuotoisuutta ja puolustamme jokaisen oikeutta kauneuden kokemukseen. Tällä matkalla meitä luotsaavat eteenpäin vastuullisuus, tinkimättömyys laadusta, yhteisön osallistaminen ja loputon innostus uuden oppimiseen.

Four Reasons -tuoteperhe kasvaa – luvassa upeita pakkausuudistuksia

Four Reasons -brändin tärkeän sanoman levittäminen vaatii taakseen mahdollisimman leveät hartiat. Four Reasons ottaakin paikan koko tuote- ja palveluportfoliomme kattobrändinä.

Tämä tarkoittaa Four Reasons -tuoteportfolion laajentumista uusiin, kaikille hiustyypeille ja käyttäjien tarpeille sopiviin tuoteryhmiin. Uudistuksen hedelmiä on nähtävissä jo Four Reasons Professional– ja Four Reasons Nature -tuotesarjojen muodossa.

Syksyn aikana KC Professional Color Mask -tuotteet siirtyvät Four Reasons -tuoteperheeseen uusien sävyjen ja uuden pakkausilmeen siivittäminä. Muiden jälleenmyyntituotteiden pakkauspäivitys toteutetaan ensi vuoden aikana.

Uusien Four Reasons -pakkausten takana on Pentagon Design, joka on yksi Suomen menestyneimmistä design-toimistoista. Jokaisen pakkausuudistuksen taustalla on huolellinen tutkimustyö, jolla selvitetään kunkin tuoteryhmän kuluttajien ostokäyttäytymistä ja pakkausmieltymyksiä. Tutkimustuloksista olemme saaneet arvokasta tietoa siitä, mitä kuluttajat tuotteissamme ja pakkauksissamme arvostavat ja miten voimme helpottaa tuotteidemme valintaa.

Myös KC Color -tuoteperheen teknisiin tuotteisiimme tullaan tekemään asteittainen pakkausuudistus, jonka myötä tuotteet siirtyvät Four Reasons -brändin alle. Muutos tehdään ympäristöä säästäen sitä mukaa, kun nykyiset pakkaukset loppuvat, joten uusia pakkauksia on saatavilla aikaisintaan tämän vuoden lopussa. Pakkauspäivityksen ohella tuomme teknisten tuotteidemme käytön tueksi videokoulutustarjontaa.

Ympäristö- ja yhteiskuntavastuu laajentuvan Four Reasons -tuoteportfolion veturina

Brändiuudistus mahdollistaa samalla pakkausmateriaalien uudistamisen entistä ympäristöystävällisemmiksi. Uusien Four Reasons -tuotteiden pakkausmateriaaleiksi on valittu kierrätys- ja biomuovia aina kun se on mahdollista, vaarantamatta tuotteiden ominaisuuksia ja käyttökokemusta.

Tuotekehityksessä huomioimme entiseen tapaan myös pakkausmateriaalien kierrätettävyyden ja panostamme entistä enemmän kierrätystä helpottavaan viestintään.

Vahva brändikonsepti tukee kampaamoliiketoimintaa

Kauneuden kokemus kumpuaa ihmisen positiivisesta minäkuvasta. Se on kykyä hyväksyä itsensä juuri sellaisena kuin kukin on – ihanan epätäydellisenä. Kannustamme ihmisiä suuntaamaan huomion ulkoisista ominaisuuksistaan sisäisiin ja näkemään itsensä kokonaisuutena – yksilönä, joka ansaitsee rakkautta, arvostusta ja hyväksyntää sellaisena kuin on, ulkonäöstä riippumatta. Positiivisella minäkuvalla on yhteys vahvaan itsetuntoon, jolla on tutkitusti suuri merkitys ihmisen hyvinvoinnille ja mielenterveydelle.

Kampaajalla on mahdollisuus osaltaan vahvistaa asiakkaidensa positiivista minäkuvaa mutta se edellyttää työtä myös oman itsetunnon kanssa. Me Four Reasons -tiimissä koemme vastuuksemme vahvistaa itsetuntoa erityisesti kampaamoalan ammattilaisten keskuudessa. Uudistunut koulutuskonseptimme viitoittaa tietäsi kauneuden kokemuksen asiantuntijaksi tarjoamalla tukea teknisen osaamisen lisäksi asiakkaan kohtaamiseen, läsnäoloon ja positiivisen minäpuheen vahvistamiseen.

Tutkimustulosten lähteet:

*1. Henkilöstötutkimus 2016-2018, Corporate Spirit Oy*
*2. Kampaamoalan yrityskuvatutkimus 2016-2019, Otantatutkimus Oy*

0 0 arvio
Kerro mielipiteesi
Johanna Strömsholm

Johanna

Johannasta sanottua: Energinen ja räiskyvä ilopillleri, jolta ei ideat lopu. Napakka ja päämäärätietoinen viestinnän sähköjänis, joka jaksaa huolehtia myös ihmisistä. Mitä isompi projekti, sen parempi! // An energetic and sparkling bundle of joy who never runs out of ideas. A sharp and goal-oriented, tireless communicator, who also looks after people. The bigger the project, the better!

guest
0 Kommenttia
Inline Feedbacks
Näytä kaikki kommentit
Takaisin ylös

Olet poistamassa lahjatuotetta ostoskoristasi. Jos jatkat, se poistetaan pysyvästi.